Jan 11, 2009

Slumdog Millionaire (2008)

Nu ma asteptam de la autorul Trainspotting si 28 Days Later, Danny Boyle, sa scoata un asemenea film de coloratura... estica. Mi-a placut de la cap la coada, fiecare minut din cele 2 ore.

Ecranizare si adaptare a cartii Q&A de Vikas Swarup, Slumdog Millionaire, cu 4 nominalizari la Golden Globes/2009, e povestea unui sarantoc chaiwallah din mahalaua Juhu din Bombay, care, bantuit de o dragoste din copilarie, participa la emisiunea Vrei sa fii milionar? ca sa o gaseasca pe ea.

N-am citit cartea, dar daca ar fi sa pariez, momentele dickensiene tip Oliver Twist si David Copperfield sunt aportul echipei britanice care a lucrat la film.

India beneficiaza de aceeasi imagine familiara a natiei de mahala si a razboaielor religioase, fiind taramul unde poti ajunge from rags to raja pentru ca odata ti-a fost scris sa salvezi din ploaie un mic Rama albastru si sa dai de pomana 100 de dolari unui baiat cersetor, orbit cu lingurita. Fiecare moment din viata ta isi poate afla intrebarea potrivita... la un concurs popular de televiziune. Foarte Rushdie-like.


I-as fi dat 9, pentru finalul siropos-dramatic, dar m-am razgandit vazand momentul bollywoodian pe care ruleaza distributia de la sfarsit si am ras din tot sufletul.

10/10
(Poate merita mai putin, dar am o slabiciune pentru India, sa-mi fie iertata, cititor-ji)

5 comments:

ama said...

Si eu m-am distrat la dansul final :))

Irina Csapo said...

l-am vazut. mi se pare una dintre cele mai originale povesti de dragoste adaptate sa apara pe ecran. nu stiu inca daca mi-a placut dansul final. as fi vrut parca sa nu imi aduca aminte ca e neaparat un film cu indieni si sa se termine a la Bollywood. dar chiar si asa, e genial.

myClone said...

super film, recomand cu caldura. 10/10

computersaysno said...

prima jumatate a filmului merita.

apoi eterna tema: singura stralucire din mizerie (la care te impinge pana si propria familie pt. a-si realiza ambitiile) e dragostea inca neimplinita la care se poate spera.

mai avem si duduia etern pura care se culca cu gangsterul sef ca doar ce-a face.

da, da, it's all about destiny.

actorul principal e bun. bun e si 400 years younger, iar faza cu buda publica e memorabila. :)

insa.. in mare.. nu inteleg valva.

Anonymous said...

mda, filmul este complex, fiind un amalgam dintre filmele de dragoste din ălea clasice şi filmele de mahala, vezi citade du deus, dos homens sau mai recentul tropa de elite.

merita 10/10 şi oscarul(rile) implicit. îl face pe benjamin sa para un nimic în faţa lui.

însă totuşi nu strica să aminteşti lumii că ecranizarea e destul de dură, după cum ne-a obişnuit regizorul din 28 days later sau din trainspoting.